Συμφώνησαν ότι καθυστερεί η ψηφιακή υπογραφή στο Δημόσιο


Μέχρι το τέλος του 2018 θα λειτουργήσει σύμφωνα με τον νόμο υποχρεωτικά η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων προκειμένου να καταργηθεί το τέρας της γραφειοκρατίας υποστήριξε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κα Όλγα Γεροβασίλη απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Λαρισαίου βουλευτή κ. Κώστα Μπαργιώτα. 

Η κ. Γεροβασίλη παραδέχτηκε ότι υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στην προώθηση της αποκλειστικής χρήσης της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως η καινοτομία που προώθησε η κυβέρνηση ήταν ότι θα γίνει κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, έργο για το οποίο κατατέθηκε το αίτημα για χρηματοδότηση τις προηγούμενες μέρες από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και σύντομα θα είναι μία πραγματικότητα. Σύστημα που θα υποβοηθηθεί και από τα συστήματα διαλειτουργικότητας που έχουν εγκατασταθεί πρόσφατα ούτως ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. 

Όσο για τις ψηφιακές υπογραφές η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης διαβεβαίωσε ότι προχωράνε. «Έχουμε ολοκληρώσει και προχωράμε και σε αναβάθμιση του συστήματος κ.λπ., για να εκδοθούν άπειρές ηλεκτρονικές υπογραφές και το Δημόσιο δίνει και θα δίνει δωρεάν ψηφιακές υπογραφές…» είπε χαρακτηριστικά ενώ παραθέτοντας στοιχεία ανάφερε πως η Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου μέχρι το τέλος του 2017 έχει εκδώσει και είναι σε ισχύ 54.913 ψηφιακά πιστοποιητικά για δημοσίους υπαλλήλους, ιδιώτες, επιχειρήσεις και επαγγελματικές ομάδες. 

«Βεβαίως και εμείς θα θέλαμε αυτοί οι αριθμοί να είναι πολύ μεγαλύτεροι» συνέχισε για να καταλήξει: «Παράλληλα, στις 16 Ιανουαρίου του 2018 ολοκληρώθηκαν οι τεχνικοί έλεγχοι του ελληνικού κόμβου eIDAS, με βάση τα σχετικά πρότυπα του κανονισμού, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2018, θα δημιουργηθεί και η Υπηρεσία Απομεμακρυσμένης Δημιουργίας και Επαλήθευσης των Ηλεκτρονικών Υπογραφών, που θα τεθεί και στη διάθεση των χρηστών». 

Προηγουμένως, ο κ. Μπαργιώτας στηλίτευσε την αδράνεια του Υπουργείου, λέγοντας «Είναι μία κατάσταση, η οποία χρονίζει, τη βρήκατε, αλλά δεν την προωθείτε. Με υπουργική απόφαση του Ιουλίου 2017 παρατάθηκε η προθεσμία που έληγε την 01-07-2017 για την εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο. Ήδη, έχει λήξει η παράταση και από 01-01-2018 όλες οι αποφάσεις των Υπουργείων είναι «στον αέρα», δεν παράγουν έννομο αποτέλεσμα, γιατί η υπουργική απόφαση, όπως και ο νόμος, λένε ότι από 01-01-2018 για τα Υπουργεία οι αποφάσεις που δεν έχουν δημοσιευθεί στο διαδίκτυο, δεν έχουν ψηφιακή υπογραφή και χρονοσφραγίδα είναι άκυρες. Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος και της ζέσης του Υπουργείου είναι ότι οι εγγραφές στο ανάλογο κομμάτι στο site του Υπουργείου είναι του 2015. Δεν υπάρχει καμία αναφορά στον ν. 4440/2016 και στις όποιες διαδικασίες έχετε δρομολογήσει. Είμαστε όλοι στο σκοτάδι, προφανώς γιατί όλη η διαδικασία είναι σε πολύ πρώιμο, δυστυχώς, στάδιο».

Πηγή: http://www.eleftheria.gr