Kυριαρχία της ψηφιακής υπογραφής στο Δημόσιο

Υποχρεωτική γίνεται πλέον η ψηφιακή υπογραφή, ενώ απαγορεύεται η χρήση χαρτιού για τη διακίνηση των δημόσιων διοικητικών εγγράφων, σύμφωνα με το άρθρο 24 του νομοσχεδίου για την κινητικότητα στη δημοσία διοίκηση, που ψηφίστηκε στη Βουλή. 


Για τα έτη 2017-2018, εκτιμάται ότι το Δημόσιο θα εξοικονομήσει περίπου 800,000,000 ευρώ από την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων. Η ρύθμιση, για το σύνολο των Υπουργείων, θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου 2017 µε δυνατότητα παράτασης έως την 1η Ιανουαρίου 2018 µόνο για εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις και µε κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Υπουργού.

Η νομοθετική ρύθμιση για την διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και άλλων εγγράφων στο Δηµόσιο με ηλεκτρονική μορφή, κρίνεται πλέον απαραίτητη. Συγκεκριμένα αναγκαία είναι η μείωση των γραφειοκρατικών δομών και η εξοικονόμηση του κόστους. Γενική είναι επίσης η επιθυμία για διαφάνεια στην δηµόσια διοίκηση. Τέλος, αναγκαίο είναι να καταστεί η δηµόσια διοίκηση πιο φιλική προς το περιβάλλον λαµβανοµένωνν υπόψιν και των τεχνικών δυνατοτήτων υλοποίησης, τονίζεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου.

Πηγή : NextDeal