Ερμηνευτική εγκύκλιος για τη διαφάνεια στις Δημόσιες Συμβάσεις N.4412

Ερμηνευτική εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να αντιμετωπίσει και να καλύψει επαρκώς τυχόν δυσκολίες προσαρμογής των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών και Φορέων στην εφαρμογή του νέου Νόμου, για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών ( Ν.4412/2016) αλλά και για να άρει παρερμηνείες σκόπιμες ή μη.
Με την ερμηνευτική εγκύκλιο διευκρινίζονται όλες οι πιθανές αιτιάσεις, ακόμη κι αν αυτές εκπορεύονται από θέση «γραφειοκρατικής νοοτροπίας». Το Υπουργείο ξεκαθαρίζει πάντως στη σχετική ανακοίνωση του ότι είναι απόλυτα λειτουργικό και εφαρμόσιμο από την πρώτη μέρα της ισχύος του, είναι το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (Ν. 4412/2016). Ειδικότερα, το υπουργείο διευκρινίζει ότι όσον αφορά τις δημοπρατήσεις έργων για τις οποίες διατυπώθηκαν ισχυρές αιτιάσεις από αναθέτοντες Φορείς, η δυνατότητα διενέργειά τους ουδέποτε διεκόπη. Μάλιστα, η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.) είχε εκδώσει εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 4584/30-09-2016), αναφορικά με την εφαρμογή Πρότυπων τευχών δημοπράτησης έργων και μελετών.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

Σε αυτή αποσαφηνίζεται πλήρως ότι από την εφαρμογή του ν.4412/2016, δηλαδή από 8-8-2016, ο Νόμος παρείχε τη δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να δημοπρατούν έργα και μελέτες με βάση τα ισχύοντα πρότυπα τεύχη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ με τις αναγκαίες προσαρμογές στο νέο θεσμικό πλαίσιο. Ομοίως, ίσχυαν, από την ημερομηνία εφαρμογής του ν.4412/2016 (8-8-2016), οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις του ν.3669/2008 και του ν.3316/2005 (π.χ. Υ.Α. για Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετών και Υπηρεσιών, Υ.Α. για Ενιαία Τιμολόγια Έργων και ομάδες εργασιών, κλπ.), χωρίς να κωλύεται με κανένα τρόπο η διαδικασία ανάθεσης νέου έργου ή μελέτης.

Όσον αφορά τα ερωτήματα σχετικά με τη μη δυνατότητα εφαρμογής της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης, λόγω μη ανάπτυξης του ηλεκτρονικού συστήματος δημοσίων κληρώσεων, παρέχονται διευκρινίσεις για εναλλακτικές διαδικασίες ανάθεσης τις οποίες οι Αναθέτουσες αρχές θα μπορούσαν να έχουν εφαρμόσει από την ψήφιση του Νόμου, χωρίς κώλυμα.